Uwaga - Strona archiwalna

aktualna strona znajduje się pod adresem

https://pcprsuwalski.pl/

Logo PCPR

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W SUWAŁKACH

ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
Tel. 087 565 92 81, Fax: 087 565 92 84
e-mail: pcpr@powiat.suwalski.pl

Piecza zastępcza 87-565-92-83

PFRON 87-565-92-85

Interwencja kryzysowa 87-565-92-82

SEKRETARIAT
Tel. 087 565 92 80

Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek 7.30 - 15.30

HOSTEL SPECJALISTYCZNEGO OŚRODKA WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE
TEL. 87-568-50-78,
TEL. ALARMOWY 602746394

 W dniu 1 czerwca 2018 roku Pan Premier Mateusz Morawiecki podpisał przygotowane przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start” (Dz.U. z 2018 r., poz. 1061).


Program „Dobry start” to 300 zł raz w roku (jednorazowego) wsparcia dla każdego uczącego się dziecka do ukończenia 20. roku życia, lub 24. roku życia w przypadku dziecka/osoby legitymującej się orzeczeniem o niepełnosprawności – bez względu na dochody rodziny.


Wniosek o świadczenie będzie można składać tych samych instytucjach co wniosek o 500+, czyli w urzędzie miasta lub gminy, ośrodku pomocy społecznej, lub innej jednostce wyznaczonej w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.


Wniosek o świadczenia dla dzieci przebywających w pieczy zastępczej albo ubiegania się o świadczenie osoby uczącej się będącej osobą usamodzielnianą w rozumieniu ustawy trzeba złożyć w powiatowym centrum pomocy rodzinie właściwym ze względu na siedzibę placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie.


Wnioski będzie można składać:


od 1 lipca 2018 r. przez stronę empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną

od 1 sierpnia 2018 r. drogą tradycyjną w formie papierowej.

Wnioski należy składać do 30 listopada. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Jeśli zostanie złożony w kolejnych miesiącach to pomoc do rodziny trafi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.


Jednocześnie, dla osób zainteresowanych, uruchomiona zostaje Infolinia (dostępna w okresie od 11 czerwca do 31 sierpnia 2018 r. w godzinach 10:00–13:00).


I N F O L I N I A

8 0 0  1 6 0  1 2 1


Osobą koordynującą Program jest Pani Katarzyna Agnieszka Malinowska – główny specjalista w Wydziale Polityki Społecznej, ul. Mickiewicza 9, pokój nr 11.


 


Akty prawne:


Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry Start” (Dz.U. z 2018 r., poz. 1061)

Uchwała nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry Start” (M.P. z 2018 r., poz. 514)

Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 1076)

Pliki do pobrania

Strony ONAVI.plTworzenie stron internetowych